صفحه اصلی درباره ما گالری تصاویر تماس با ما ورود کاربران
منوی سایت
ذکر ایام هفته
تقویم روز

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
آمار بازدید

بازدید امروز : ۲

بازدید این هفته : ۱۴۸

بازدید این ماه : ۵۴۰

آمار کل بازدید : ۴۵۰۶۲

افراد آنلاین : ۰ نفر

آی پی : ۵۴.۱۶۱.۱۰۸.۵۸

 صفحه اصلی مدیریت خبرها مشاهده خبرها

          

  چشم انداز مدرسه
چشم انداز مدرسه
 
نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی در افق 1404 با اتکا به قدرت لایزال الهی ، مبتنی بر نظام معیار اسلامی ، فرهنگ وتمدن اسلامی- ایرانی وقوام بخش آنها وزمینه ساز جامعه جهانی عدل مهدوی (عج) وبرخوردار از توانمندی های تربیتی ممتاز ، الهام بخش ودارای تعامل سازنده وموثر با نظام های تعلیم وتربیتی در سطح جهان ، توانمند در زمینه سازی برای شکوفایی فطرت واستعداد ها وشکل گیری هویت یکپارچه اسلامی-انقلابی ، ایرانی دانش آموزان با توجه به هویت اختصاصی آنان ، کارآمد ، اثر بخش یاد گیرنده ، عدالت محور ومشارکت جو ، برخوردار از مربیان ومدیران مومن ، آراسته به فضایل اخلاق اسلامی ، عامل به عمل صالح ، تعالی جو وتحول آفرین ، انقلابی ، آینده نگر ، عاقل ، متعهد ، امین ، بصیر، حق شناس می باشد.                
 
مدرسه در افق چشم انداز 1404
مدرسه جلوه ای است از تحقق مراتب حیات طیبه وجامعه صالح اسلامی ، سازمانی یاد گیرنده ، کانون عرضه ی خدمات وفرصت های تعلیم وتربیتی ، زمینه ساز درک واصلاح موقعیت دانش آموزان به موقعیتی مشخص ، پویا وقابل درک توسط خود آنان وبراساس نظام معیار اسلامی ودر چارچوب فلسفه ورهنامه ی نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران می باشد.   
این چشم انداز دارای ویژگیهای زیر است:
* تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی در روابط ومناسبات با خالق ، خود ، دیگران و خلقت به قصد قرب الهی نهادینه کردن ارزش های معنوی و ملی .
*نقطه اتکای دولت وملت در رشد ، تعالی وپیشرفت کشور وکانون تربیتی محله .
*برخوردار از قدرت تصمیم گیری وبرنامه ریزی در حوزه های عملیاتی وایجاد زمینه لازم جهت ایجاد فرهنگ جدیت، پشتکار، همدلی، احترام واعتماد .
* نقش آفرین در انتخاب آگاهانه، عقلانی، مسئولانه واختیاری فرآیند زندگی فردی واجتماعی دانش آموزان برای نظام معیار اسلامی.
*قبول ظرفیت پذیرش تفاوت های فردی ، کشف وهدایت استعداد های مختلف وپاسخ گوئی به نیاز ها علایق ورغبت دانش آموزان در راستای مصالح وچارچوب نظام معیار اسلامی وخلق افراد متعهد به اصول مذهبی وملی .
*یاد گیرنده ، کمال جو، خواستار تعالی مستمر فرصت های تربیتی ، تسهیل کننده هدایت ، یادگیری خودجوش ظرفیت های جدید در تعلیم وتربیت .
*خود ارزیاب ، مسئول وپاسخگو نسبت به نظارت وارزیابی بیرونی (نظام آموزشی) .
* تامین کننده محیط اخلاقی ، علمی ، امن، سالم ، با نشاط ، مهر ورز وبرخوردار از هویت جمعی وفرصتی برای تکریم، سلامت وبهزیستی دانش آموزان .                                                                                                                                                              
*برخوردار از مربیان دارای فضایل اخلاقی وشایستگی های حرفه ای وبرخوردار از روح جمعی وسعه صدر.
*مبتنی بر رویکرد مدیریتی نقد پذیر ومشارکت جو ویاد گیرنده وحامی نو آوری ، نواندیشی وخطر پذیر.
*برخوردار از بهره ی فناوری آموزشی در سطح معیار با توجه به طیف منابع ورسانه های یاد گیری وایجاد زمینه لازم برای خلاقیت ونو آوری به منظور نهادینه کردن ارزش های معنوی وملی.
* متکی بر ارکان تعلیم وتربیت ودارای ظرفیت تصمیم سازی برای نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی .
* دارای پیوند موثر با موضوعات ومسائل جامعه در مقیاس محلی ، منطقه ای وملی با حضور فعال در حیات اجتماعی وپاسخگوی نیاز های اجتماعی .
* فرصتی برای شناخت وکار بست فضایل و آداب زندگی وتوسعه مهارت های حرفه ای وکار آفرین .
----------------------------------------------------------------------------------
بیانیه ی ماموریت
وزارت آموزش وپروش متولی فرآیند تعلیم وتربیت همه ساحت های تعلیم وتربیت ، قوام بخش فرهنگ عمومی وتعالی بخش جامعه اسلامی براساس نظام معیار اسلامی ، با مشارکت خانواده ، نهادها وسازمانهای دولتی و غیردولتی است. این نهاد ماموریت دارد زمینه دستیابی دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه ( زندگی مطلوب) در ابعاد فردی ، خانوادگی ، اجتماعی و جهانی را به صورت نظام مند ، همگانی ، عادلانه والزامی در ساختاری کارآمد واثر بخش فراهم سازد.
ماموریت در مدرسه
*تلاش در جهت اجرائی نمودن چشم انداز مدرسه با رویکرد سند تحول راهبردی وتوسعه ی کمی وکیفی آموزشگاه .
* تلاش در جهت محقق ساختن شعار مدرسه " ما می توانیم بهترین باشیم".
* تلاش در جهت عملیاتی نمودن اهداف آموزشگاه.
* پرورش دانش آموزان خلاق ، شهروندانی موثر وایرانیانی اخلاق مدار وخود باور.
* مدرسه کانون تربیت رسمی وعمومی ومحل کسب تجربیات تربیتی برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه و آماده شدن برای تحقق آن است .
* پرورش دانش آموزانی همیار ، دانش پژوه ، هنرمند و آگاه به مسائل مختلف علمی ، فرهنگی واجتماعی .
* پرورش دانش آموزانی با کرامت انسانی ، رعایت تقوی ، روحیه مجاهدت ، آزاد اندیشی ، رعایت انصاف وخود باوری.
* پرورش دانش آموزانی علم اندوز ، برخوردار از روحیه ی خرد ورزی ، پرسش گر ودارای تفکر خلاق .
----------------------------------------------------------------------------------
بیانیه ی ارزش ها
گزاره های ارزشی مندرج در بیانیه ارزش ها ، باید ها ونبایدهایی اساسی است که لازم است تمام اجزای تعلیم وتربیت رسمی هماهنگ با آنها بوده وهمه پایبند به آنها باشد .این ارزش ها براساس آموزه های قرآن کریم ، سنت پیامبر اکرم (ص) ، اهل بیت (ع) ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ، رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ، مقام معظم رهبری ، سند چشم انداز بیست ساله ، نقش جامع علمی کشور وسیاست های کلی تحول نظام آموزشی تهیه وتدوین شده است ومندرج با مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشد .
ارزش های معیار در مدرسه
* آموزه های قرآن کریم ، نقش معنوی ، اسوه ای ، هدایتی وتربیتی پیامبر اکرم (ص) واهل بیت (ع) به ویژه امام زمان (عج) وولایت مداری در تمام ساحت ها برای تحقق جامعه عدل جهانی ( جامعه مهدوی).
*تعمیق علاقه و پیوند با انقلاب اسلامی ، قانون اساسی ، ولایت فقیه ومیراث نظری وعلمی امام خمینی(ره).
* منطبق بودن فعالیت های مدرسه بر نظام دینی که در آن تربیت دینی و اخلاقی محوریت دارد .
* زمینه سازی رشد وتعالی هویت مشترک ایرانی – اسلامی وانسانی در دانش آموزان جهت رسیدن به مرتبه والایی از حیات طیبه .
* ارج نهادن به تعالی کرامت انسانی ، رعایت تقوا ، روحیه مجاهدت ، آزاد اندیشی ، رعایت انصاف وخود باوری .
* محور قرار دادن سرمایه های انسانی به عنوان مهمترین عنصر در مدرسه .
* تحکیم مبانی اعتقادی ومعنوی ، رشد فضائل اخلاقی وانسانی در دانش آموزان با اولویت کرامت نفس، صداقت ونظم.
* توجه به فرهنگ تفکر فلسفی به منظور دستیابی به هدف های والای تربیتی متناسب با ویژگی های دانش آموزان.
* توجه ویژه ومتعادل به تهذیب ، تحصیل و ورزش با تاکید بر تربیت ، آموزش ومهارت .
* حاکمیت فضای نشاط و شادابی در مدرسه .
* علم اندوزی ، منزلت علم وعالم ، برخورداری از روحیه خرد ورزی ، پرسش گری وتفکر فناورانه .
* نو اندیشی ، نو آوری وخلاقیت برای بالندگی واصلاح مستمر .
* صیانت از وحدت ملی وانسجام اجتماعی ، جامعیت ویکپارچگی وتوجه متوازن به ساحت های تربیت .
* توجه به تفاوت های فردی ، جنسیتی ، قومی ، فرهنگی و... با محوریت هویت مشترک.
* تقدم مصالح جامعه بر منافع فرد دربین دانش آموزان ورعایت عدالت همه جانبه.
* پاسخ گوی نیاز ها و ذینفعان با رعیت موازین نظام معیار.
* بهره وری واستفاده بهینه از منابع وپرهیز از اسراف .
باور های معیار در مدرسه
* با توجه به توانایی های کارکنان ودانش آموزان و حمایت والدینشان باور داریم که " ما می توانیم بهترین باشیم".
*باور داریم که قادر به عملیاتی نمودن اهداف آموزشگاه می باشیم.
* همه دانش آموزان قادر به یاد گیری اند اما سرعت وروش یاد گیری آنها متفاوت است.
* فرصت کسب تجربیات ذهنی در موقعیت های واقعی ، یاد گیری را پایدار می کند.
* همه دانش آموزان در مدرسه احساس موفقیت وارزشمندی نمایند.
* تفاوت های فرهنگی ، اجتماعی و... افراد قابل احترامند.
* دانش آموزان باید در امور مدرسه اعم از تصمیم گیری و امور اجرایی مشارکت داشته باشد.
* دانایی ویادگیری ، از عوامل مهم اولویت داراست.
* فعالیت های که منجر به فکر کردن در دانش آموز شود ارجحیت دارد.
* تعلیم وتربیت موثر با مشارکت همه ی کارکنان مدرسه اتفاق می افتد.
* کارکنان ودبیرانی می توانند در رشد دانش آموزان موثر باشند که خود به صورت مستمر رشد کنند.
  نظرات کاربران (۰)

 

 کلیه حقوق این سایت متعلق به دبیرستان شاهد فاطمیه زنجان می باشد